måndag 19 januari 2009

Bada och "inte nudda golv"

Idag har jag badat. Det är jätteroligt, utom när pappa tvättar mig bakom öronen eller häller vatten över huvudet. Det tycker jag är läskigt.

Sedan går tiden så fort när man badar. Jag tyckte precis att jag hade hoppat i badet när pappa sade att nu är det minsann mer vatten utanför baljan än i den, och då fick jag krypa ned i ett stort varmt badlakan.

Igår ville jag först spela boll med pappa, men så sköt han bollen mot bokhyllan, och då fick jag en idé. Man kastar ut en massa böcker på golvet, och så får man bara gå på dem. Pappa såg inte alls road ut, men det tror jag beror på att det inte var han som kom på den nya leken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mera Simon! Kreativ och framåt är just vad du är! Att din pappa ser lite sur ut ibland får du ta med en nypa salt - det är bara en liten detalj som ingår i själva föräldrarollen!

Jag tänker i alla fall börja applådera mina kollegor i lunchrummet varje gång de tar en tugga! Det borde kunna pigga upp på vilket trist kontor som helst!

Tack för tipset! :-)