lördag 6 oktober 2007

Falun gong

Min pappa tror att jag i ett tidigare liv varit en kines, för när jag ligger och rör mina armar så säger han att det ser ut som sådan där kinesisk falun gong-gymnastik som de ägnade sig åt dr, innan kinas diktatur kom på att det var farligt med människor som tänkte och förbjöd det hela.

I övrigt rullar dagarna på. Jag blev ju två veckor gammal idag. Jag har inte lärt mig ännu hur man äter direkt ur mammas bröst, utan hon får pumpa fram den goda maten och så får jag det av henne eller pappa ur en flaska.

Kvällskinkandet har jag traditionellt upprätthållit varje kväll mellan ungefär 19-23, ibland lite längre. Ju mer angelägna mina föräldrar är om att få se på TV, desto mer kinkar jag. De skall minsann inte ge någon uppmärksamhet till någon annan än mig.

Vår nya soffa kom igår. Den är rätt så skön att ligga i, och nu väntar jag mest på ett lämpligt ögonblick då jag kan kräkas lite i den. Då kommer pappa bli lycklig tror jag.

Inga kommentarer: