måndag 22 oktober 2007

Jag - en huligan

Mycket har hänt sedan senast. Morfar har varit här, och han fick till och med sitta barnvakt till mig medans jag skickade iväg mina föräldrar till Max i Bollnäs för att stilla sin abstinens på De Luxe-mål och Supreme-burgare.

Och så har pappa fått jobb, så honom ser jag inte lika mycket nu. Men han och jag satt och tittade på Snooker nästan hela helgen.

Jag fick ett sött kramdjur skickat till mig på posten också. Det är inte så ofta man får post i sitt eget namn, men jag gillar GNAG-001.

I helgen kommer morbror och hälsar på, med kusin Benjamin. Det skall bli kul att se om sådana där stockholmsslynglar är så häftiga som det sägs. Jag är i alla fall en huligan av värsta sorten, en sådan som får fotbollslagens småfirmor att framstå som vattenkammade söndagsskolebarn.

Idag på BVC så började jag redan före invägningen. Jag kissade ned hela bänken som jag låg på. Sedan när det vägt mig (jag vägde 3770 gram) så skulle de mäta mig (jag var 53,5cm). Då kissade jag ned hela den bänken också, plus fönterbrädan, fönstret, golvet och ända in i elkontakterna kom det. Slå det, den som kan! Mamma och pappa skämdes, sköterskan konstaterade att hon hade en del att städa innan hon fick åka hem, och jag fick äntligen på mig lite kläder igen.

Pappa var lite snål, och köpte två paket blöjor för små barn, sådana där nyfödda småskitar som jag var för en månad sedan (det var extrapris). De är inte riktigt slut än, men när jag kissar i dem så blir hela jag blöt. Jag hoppas de slutar sätta på mig sådana där småbarnsblöjor snart, om inte annat så lär de väl tröttna på att tvätta fem bodysar varje dag.

Jag håller också på att pröva en ny taktik för att driva mina föräldrar till vansinne. Maximal tid som jag kan ligga på rygg i min säng är två minuter, sedan blir det "Rix Morron-kink, med Simon". Så fort de tar upp mig så somnar jag hos dem istället. Då blir de för ett ögonblick glada och lägger ned i mig i sängen i en from förhoppning att nu skall jag sova. De skyndar sig mot trappen ned till köket, dammsugaren och tvättmaskinen för att göra lite nytta, men jag har lärt mig hur golvbrädan precis vid trappen knarrar. Så när de kommer dit, börjar jag kinka igen. Så där kan vi hålla på hela dagen om jag är på humör.

Fast pappa tror sig ha kommit på botemedlet. Åka bil! Jag tycker om att åka bil, och somnar direkt. Nu är frågan hur lång tid det tar innan pappa börjar åka runt byn några varv på kvällen med mig för att jag skall somna...

Inga kommentarer: