lördag 29 september 2007

Klart bakåt - skott kommer

När min mamma och pappa vill gå och lägga sig, vill jag vara vaken. Jag älskar att sitta uppe och titta på sport och gamla TV-serier som sänds för utfyllnadens skull i de kommersiella kanalerna. Jag vet inte om det är Alan Aldas ständiga raggningsförsök i MASH, eller spänningen i en hckeymatch, eller rent av reklaminslagen för allehanda babyprodukter i reklamblocken som lockar. Men titta skall jag!

Jag var och mättes och vägdes igår. Jag hade gått upp 60 gram, och mitt huvud hade blivit 1 cm större, så jag har blivit mycket mer intelligent på en vecka. Sedan var det provtagning som gällde, och eftersom pappa matade mig med sockervatten så var jag också pappas pojke och grät inte när de stack mig.

I morse tänkte jag att jag skulle bråka med pappa. När han la mig på skötbordet så kinkade jag ordentligt. Sedan tystnade jag några sekunder, för att berätta för honom att om jag är alldeles tyst så är det något jäkelskap på gång. Sedan klämde jag till och det sprutade bajs över hela handduken, på skötbordet och på pappas tröja. Men han blev inte arg alls, han bara skrattade gott. Det hade han inte gjort om någon annan än jag hade gjort så. Nu får jag fundera ut ett ännu värre rackartyg (hur nu det skall vara möjligt) för att se om inte pappa kan bli arg. Jag vill veta var gränsen går.

Inga kommentarer: